diumenge, 18 de setembre del 2016

Guia sentimental de l'Empordanet, Adrià Pujol Cruells, Pórtic

Aquest es un llibre especial. D'entrada no crec que es pugui llegir com un llibre perquè no ho es, es una guia i com a tal es un llibre per dur a les mans quan viatgis per l'Empordanet. Llavors tot el seu contingut agafa una dimensió diferent perquè pots gaudir del que has llegit re trobant lo en viu i en directe. 
Imprescindible per els qui estimem el nostre país i, en ell, l'Empordanet.
També he de dir que la seva lectura ha estat un repte per la riquesa del llenguatge del autor, molt lluny dels estàndards habituals. Un munt de paraules desconegudes per mi m'han obligat a una lectura molt més pausada per entendre el seu contingut.
Es un llibre ric en molts sentits
BBBB

1 comentari:

  1. Jordi,

    Jo encara no l'he acabat, i això que em consta fefaentment que el vaig començar bastant abans que tu, però és que tinc el costum de llegir tres, quatre o més llibres alhora.

    Coincideixo amb la teva crítica i, si no et sap greu, la passaré a l'autor. Precisament fa just una setmana vaig estar parlant amb ell i em va dir una cosa que em va sorprendre i segur que a tu també et sorprendrà (Adrià, suposo que es pot dir, oi?): l'editorial va trobar que el llibre contenia un excés de paraules "rares" i, abans d'editar-lo, el van escapçar per fer-lo més comprensible al lector mitjà com tu i com jo. Imagina't com devia ser la versió original!

    ResponElimina