dissabte, 24 d’agost del 2013

Ifni, la última aventura colonial española, Manuel Chaves Nogales, Almuzara

Això no es freqüent, el llibre no es meu, me l'han deixat i es casualitat que hagi anat just darrera del llibre de la Nancy Johnstone perquè un es pensa com ens veuen els altres i resulta que "nosaltres" fem el mateix amb els qui estan per darrera. Tanmateix sembla una fabula molt antiga.
Chaves Nogales era un periodista andalús als anys 30 i la seva visió de com es va conquerir Ifni, simple, clara i explícita en la seva visió. Un molt bon document periodístic.
BBB 

4 comentaris:

  1. Jo, ara m'he començat a llegir "El castillo", de Kafka. Aquests llibres antics m'agrada llegir-los en castellà, perquè el castellà fa més d'antic: en aquella època es traduien tots (o quasi tots) en castellà.

    Ja he estat avisat conciençudament que aquest és un llibre pessimista, i m'hi llençat cap a ell, de forma que de Kafka conservés el record d'una novel·la, a part de la seva obra magna i de relats breus. També em vull llegir les cartes que va enviar al seu pare.

    Es veu que es tracta d'un home que lluita constantment per fer-se un lloc en lo laborial i lo social, però no ho aconsegueix.

    En el primer capítol ja apareix una metàfora que ho il·lustra: K. (així es diu el protagonista), intenta arribar al castell on l'han reclamat per treballar, però el camí sembla que mai arribi al castell; unes vegades s'hi apropa, d'altres s'hi allunya, en àmplies corbes. O alguna cosa així.

    Espero que aquest llibre sigui més esperançador i alliberador (en tant que em senti comprès) per a mi més que no pas pessimista i nihilista.

    Després em llegiré "Los viajes de Gulliver", també en castellà pel que t'he dit abans.

    Marc. ;)

    ResponElimina
  2. Bé, "El castillo" l'haurem de deixar. És massa pessimista. Si acabés bé seguiria, però com que sé que no acabarà bé... Perquè quedar-se amb un sentiment trist i negatiu?

    Així que aniré a pel que ha priori ha de ser un llibre més assequible: "Los viajes de Gulliver". Ja tinc ganes de començar!!!!!!!

    ResponElimina
  3. llegir ens fa lliures i cults. Els viatges de Gulliver, Kafka, Dickens, Zweig, Nemirowsky, Kipling, tots trobem en algun llibre una mica de llum, de llibertat, de força.
    Cada llibre respon a un moment.
    Deixa que passi el temps i més endavant pot ser que el trobis més interessant.

    ResponElimina
  4. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina