dissabte, 22 de juny del 2013

Bearn, Llorenç Villalonga, club dels novel.listes

Aquest llibre forma part de la col.lecció que La Vanguardia va editar fa poc, recuperat els formats originals de les primeres edicions.
Llorenç Villalonga es un autor mallorquí, desconegut per a mi fins avui.
Bearn, demana, en primer lloc, un petit esforç per poder entendre el vocabulari mallorquí.
Villalonga ens transporta a una Mallorca de finals del segle XIX, en una família de "senyors" i a través de la visió d'un capellà.....
La descripció no té pèrdua, el llibre tampoc.
Per cert sabeu el que vol dir "foganya", jo si
BBB

5 comentaris:

  1. Fascinat pel tema Snowden, vaig agafar de la Biblioteca Municipal de Reus (llocs, les biblioteques, que cal conservar i utilitzar), el llibre "1984" de George Orwell. No sé si l'has llegit, jo te'l recomano profundament.

    És un llibre que parla de com Orwell es pensa que degenerarà el món 40 anys després que ell escriu el llibre. És fascinant, com a retrat d'una realitat que encara té a veure amb la nostra, com a història d'amor i com a lluita d'un personatge, Winston Smith, que recorda a Assange i Snowden. Un gran llibre.

    Marc.

    ResponElimina
  2. Estimat Jordi,

    Quan llegeixis els missatges avisa'm, ja que tinc pensat borrar-ne algun(s) per ser massa personals. Vull dir, tu pots llegir-los, però aquest és un espai obert i no em fa gràcia que transcendeixin més enllà de tu...

    Marc.

    ResponElimina
  3. Demano disculpes però en aquest blog no hi rebo pràcticament mai comentaris i no m'hi havia fixat.
    1984 es un gran llibre que ja vaig llegir fa molts anys i que hauré de rellegir altre cop.
    NO he llegit les desventures del jove Werther i es que potser ja he superat lo de l'amor en estat pur. El meu amor es molt més humà i a tocar de terra.
    La lectura es un plaer i cada dia n'aprenc una mica més. Sobretot per poder dir allò de "solo sé que no sé nada".....

    ResponElimina